אורח בהילטון תובע המלון: "אירוח משפיל"

מאת : יצחק דנון

מקור הכתבה 

התובע טוען כי חוות אירוח משפיל ופוגעני הן במישור הגשמי והן במישור הרוחני וכי אופן האירוח לא תאם את כללי האירוח המצופים ממלון ברמה של הילטון

רשת מלונות הילטון נתבעת לפצות בסכום של 50,000 שקל את אריה בן מיכאל איש עסקים, שומר מסורת, המקפיד על כשרות והמתארח פעמים רבות במלון הילטון תל אביב שהינו סניף כשר של רשת מלונות הילטון העולמית. זאת בטענה לאירוח משפיל עת התארח בבית המלון בחג ראש השנה האחרון.
▪  ▪  ▪

בתביעת לשון הרע שהגיש התובע לבית משפט השלום בתל אביב הוא טוען כי בעת שהתארח במלון הזמין את איש העסקים וידידו לארוחת ערב אותה סיימו בבושת פנים כאשר הם נכלמים פגועים והמומים משירות הארחה שקיבלו.

בתביעה נאמר כי השנים נדהמו בהבחינם כי הצלחות אשר שימשו לטובת ארוחת הערב היו מלוכלכות באופן חריג שאינו ראוי לשרת את אורחי המלון. לדברי התובע האחראי על חדר האוכל שהיה ער למחדל ניגש אליו ואל אורחו ונטל את הכלים לשטיפה ידנית.

לפתע ניגש לשולחנם עובד המלון העונה לשם מר ביטון ופנה אליהם בטון אלים במילים אלו:" צאו איתי מיד החוצה" כשקריאותיו הרמות הפנו את תשומת ליבם של שאר הסועדים במקום. התובע ואורחו שנדהמו מסגנון הדיבור ומדרך הפנייה אליהם יצאו עמו מחוץ לחדר האוכל על-מנת לשמוע מה בפיו.

למרבה הפלא, נטען בתביעה, כל מה שהיה לאותו עובד המלון לומר הוא:" זה מה יש!! אלה הצלחות וזה הלכלוך!!" עוד הוסיף העובד ואיים:" אם לא תעזבו מיד את אזור חדר האוכל אני מזמין ביטחון". משנשאל על-ידי התובע" מדוע אתה רוצה שאעזוב? מה עשיתי?" השיב כי "אנשים ראו את הצלחות המלוכלכות דבר שעושה לי בלגן" ושב ואמר "אם לא תעזבו את המקום אזמין לכם משטרה".

התובע השיב כי לא עשה שום דבר שבגינו יש צורך להזמין לו משטרה ואמר לאותו עובד "אם אתה רוצה להזמין משטרה, אני מודיע לך שאני לא זז מהמקום עד שלא תגיע משטרה למקום". אז עזב אותו עובד את המקום ובמקומו הגיע אחראי חדר האוכל והתנצל על התנהגותו וביקש מהתובע ומאורחו להתלוות אליו לחדר האוכל על-מנת להמשיך בארוחת הערב. התובע הכואב וההמום כדבריו חזר לחדר האוכל בבושת פנים עם אורחו כשהם המומים ולא מבינים במה חטאו בכך שביקשו לאכול בכלים נקיים.

ואולם לדברי התובע בכך לא תמה הסאגה ובעת שהוא קם ממקומו לעמדת הקינוחים ניצב מולו אותו עובד מלון העונה לשם ביטון וכאשר שאל אותו "מה הבעיה עכשיו? השיב:" לא טוב לך במלון אתה יכול לעזוב אותו עכשיו ומיד". לדברי התובע הוא ואורחו עזבו את חדר האוכל בבושת פנים.

לדברי התובע הוא התנצל בפני אורחו על האירוע וכל אותו ערב אפף אותו מצב רוח עגום והוא אף לא עצם עין כל הלילה. לטענתו למחרת הוא פספס ב-10 דקות את ארוחת הבוקר ואז מנע העובד ביטון מהמלצרים בחדר האוכל מלהגיש לו אוכל. כאשר הגיש לו משגיח הכשרות אוכל, טוען התובע, התברר לו כי הכלים בהם אכל היו בשריים ולא חלביים ובכך פגע המלון ברגשי הדת והמסורת שלו עת ניתן לו לאכול ארוחה חלבית בכלים בשריים מבלי ידיעתו.

לדברי התובע, כאשר התלונן על כך בפני אחראי המלון הפגין הלה זלזול כלפיו ואמר לו "לא טוב לך, תעזוב את המקום, אין לי זמן בשבילך" וכעבור זמן מה ניגש אליו ביטון ושוב אמר לו: "לא טוב לך, צא מהמלון".

לדברי התובע, באמצעות עו"ד אורן גבריאלי, מנהל הכספים במלון הודיע לו כי בדק את הנושא אך לא מצא שום דבר חריג באירועים. התובע מציין כי ניסה למצות את הדין עם עובדי המלון במסגרת אמצעים משפטיים פנימיים של הנהלת המלון, אולם ניסיונו זה לא צלח ובצר לו פנה לעורך דין והלה שלח מכתב להנהלת המלון ואולם זו דחתה מכל וכל את טענותיו.

לסיכום תביעתו טוען התובע כי אירוחו במלון לווה בפגיעה הן במישור הגשמי והן במישור הרוחני וכי אופי האירוח אותו חווה אינו תואם את כללי האירוח המצופים ממלון סביר ובטח לא ממלון ברמה של מלון הילטון.

התובע מבקש מבית המשפט להורות למלון לשמור את ההקלטות ממצלמות האבטחה על-מנת שבבוא העת יהוו הצילומים ראיה נוספת לגרסתו.

טרם הוגש כתב הגנה.